Followers

zaterdag 11 juli 2015

Do you remember.... Golf bag - template Sandra's Scrapshop

Goedemorgen allemaal!

Vandaag wil ik jullie een golden oldie laten zien qua template uit Sandra's Scrapshop. De golftas! Het is een patroon uit 2012, maar zo fijn om deze eens te maken en zo handig voor een mannen-verjaardagskaart. 


Het patroon bestaat naast deze golftas met clubs ook uit een doosje. Die heb ik in mijn variant achterwege gelaten. Ik had nog meer ideeën, maar door tijdgebrek en een verjaardag van een vriend op komst, heb ik het hierbij gelaten. Hij komt misschien wat "eenvoudig" over dan dat jullie gewend zijn van mij, maar nogmaals: voor een man vind ik het wel een prima oplossing en idee hahahahah.


Het patroon heb ik iets vergroot naar 15 cm hoogte en verder met kraft papier uitgesneden. Het designpapier is de gloednieuwe lijn van Maja Design - Summer Crush. Wat een geweldige mooie en klassieke lijn. Ik voelde me gelijk een beetje in de jaren vijftig en rock and roll hahaha.


Het golfplaatje heb ik gevonden op Pinterest en deze in sepia uitgeprint. Vervolgens heb ik 3 lagen Ute (extra dikke embossingpoeder) aangebracht en verhit. Na de 3e laag heb ik het plaatje even 3 minuten in de vriezer gelegd en toen ik hem eruit haalde, direct "geknakt". Hierdoor krijg je dus die krakkelee effect op het plaatje.

Het hengsel zit niet in het patroon, maar qua idee heb ik het even geleend van Sandra's originele uitwerking. Ik vond dit wel een mooie oplossing hahahaha. Verder heb ik Magnolia Doohickey volume 6 gebruikt (vlaggenslinger en de vlag). Ik vond vooral de vlag erg lijken op een golfvlag hahaha.

Ik hoop dat ik jullie inspiratie heb gegeven om eens je oudere patronen door te spitten. We worden vaak overspoeld door nieuwe stansen, stempels, papier etc. etc. , maar juist wat wij al in huis hebben kan ook nog steeds zo mooi zijn. Heb je interesse in het patroon? Klik dan vooral even op deze link van de Golftas en je komt direct op de juiste plek in de webshop.

Ik wens iedereen nog een mooie zaterdag.


1 opmerking:

  1. Wat een gave golftas heb je gemaakt,hij zal er zeker erg blij mee zijn. lieve groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! I appreciate you leaving me a message on my blog post and thank you in advance! Hugs, Chantal